Ahad, 9 Februari 2014

Cempedak oh cempedak

Assalamualaikum Dan selamat petang.... Petang ni makan apa korang?  Saya cadangkan cempedak goreng.... Tapi kami makan cempedak goreng ni sebagai sarapan pagi tadi sebab tak sabra nak tunggu petang. Cempedak ni berat ya lebih Dari 2kg. Isinya sangat manis....

Inilah cempedak yang saya goreng tu. saya beli di pasar borong petang semalam. Harganya mak aiii mahallah. Sekilo rm6. Mahallah bagi saya yang tak biasa beli buah ni sebab selalu p petik kat pokok nenek je. Hihi 

Campuran tepung beras, kunyit, telor, air, sedikit kapur Dan garam.

Buah cempedak yang telah di asingkan daripada kulitnya. Elok isinya. Manis Dan tebal
Inilah hasinya... Cempedak goreng yang saya jadikan sarapan kami pagi tadi.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sedapp cempedak pujaan tu

Aisy Nasiha berkata...

Ini cempedak yg dibuat jeruknya... bagus2 tak membazir