Isnin, 3 Februari 2014

Siapa kenal benda ini?

Aassalamualaikum.. Sihat semua?  Ok siapa pernah tengok makanan ni? Nilah makanan kegemaran saya semasa zaman sekolah dahulu. Sampai sekarang pon.

Dulu ia dijual dengan harga rm0.10 secucuk. Tp masa tu satu cucuk hanya Ada 3 ketul sahaja. Lepas tu dijadikan 4 ketul secucuk dengan harga rm0.20 . Dan sekarang dah jadi rm0.25 secucuk

Ia diperbuat dAripada campuran isi ikan segar dan tepung. Campuran ini di uli sebati kemudian di bulat-bulatkan dan digoreng. Kemudian barulah dicucuk lidi. Kat tempat saya Ada 2 Jenis kuah yang bole dipilih iaitu pedas dan manis. Sekarang dah Ada yang frozen. So senanglah saya nak buat balik ke sini..

4 ulasan:

Aisy Nasiha berkata...

Sedaap....tapi yg sekarang ni mvm lebih kecil drp dulu kan?

ibusya berkata...

Kalau kat trg saiz nya sama kot tp harga je yang berbeza. Yang kat klate tak tahu pulak Dulu saiz nya lagi besar.

Tanpa Nama berkata...

dulu kat masjid gua musang selalu jual..mmg sedap gila..kami satu famili mmg sengaja singgah masjid utk solat juga dan sambil2 cari lokcing ni..skrg dah tak de..mungkin pengurusan masjid tak benarkan jual di masjid

ibusya berkata...

selalu jgk berhenti kat masjid gua musang tu tp takde dh org jual benda ni. sy panggil satey ikan je